Hej!
 
Det har inte varit så mycket bloggande från mig på sistone. Fall 7 times, stand 8? Jag forstätter haha. Just nu är jag i Izmir, Turkiet och smälter snart bort i värmen. Är här på en intensiv kurs från mitt universitet från London som samarbetar med Erasmus som anordnar dessa "summer school programmes". Det är 13 olika universitet från hela Europa som är med så vi är väl nästan 50 personer här.
 
Jag hade sett fram emot denna resa rätt länge, men när det kom till kritan så var omständigheterna inte de bästa till en så lång resa. Detta är fjärde dagen här och jag har känt mig väldigt nere sen dag 1. Har aldrig känt en sådan stark hemlängtan som jag gör just nu. Jag skulle kunna ta flyget hem nu i denna skrivande stund om jag kunde. Missförstå mig inte, det är inte något dåligt som har hänt, men jag tror bara att jag inte var i rätt mode för att utföra denna resa.
 
Har träffat trevliga människor och vi har kul, men det känns som att jag inte kan njuta fullt ut. Enda som egentligen har att klaga på är de långa skoldagarna i värmen, men eftersom det är intensivt så blir det ju så. Vi är på Gediz University här och det är cirka 45 min ifrån där vi bor. Bussen åker 8.45 så innan det vill man ju såklart passa på att njuta av Hiltons 5-sjärniga frukostbuffé. Med andra ord, tidiga mornar, sena nätter. Har inte hunnit se så mycket av staden än faktiskt då de mesta stänger när vi kommer hem, men i helgen ska vi turista! Hoppas på att jag inte känner mig så nere då. Det är en fin möjlighet jag har fått och jag vill gärna ta vara på den.
 
Gediz University, Izmir, Turkiet

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:


Trackback